Make it stand out.

Coffee Knowledge Company

NouJij! en Coffee Knowledge Company. Toosten op een groenere, betere toekomst.

 

Heerlijke zelfgebrande koffie
CKC-koffie is een explosie van duurzaamheid en samenhorigheid. Met zijn diepe, verfijnde smaak en circulaire visie, weerspiegelt deze koffie zorg voor de planeet. Samenwerkend met partners zoals Rainforest Alliance, biedt CKC meer dan alleen smaak: het is een toost op een groenere, betere toekomst.

Koffie-Circulair:
het minimaliseren van afval en het optimaal benutten van hulpbronnen in al haar activiteiten. Dit houdt in dat CKC streeft naar het hergebruiken, repareren, refurbishen en recyclen van materialen en producten in de B-to-B koffiemarkt. Door een circulaire benadering te hanteren, draagt CKC bij aan de vermindering van milieubelasting en bevordert het duurzame ontwikkeling binnen de koffie-industrie.

Samenwerking
Het CKC is van plan om een koffie-ecosysteem te creëren waarin leveranciers, koffieprofessionals, retailers/ondernemers en consumenten samenwerken om duurzame en hoogwaardige koffieproducten te leveren en de sociale impact te vergroten.

Duurzaamheid 
Het CKC streeft naar 100% circulaire werking en werkt samen met het Keurmerk Rainforest Alliance om duurzame koffieproductie te ondersteunen.
Wil je weten waar we aan meewerken?

https://www.rainforest-alliance.org/

Efficiëntie 
Het brengen van alle ondersteunende activiteiten rondom de koffiebranche onder één dak, zal de efficiëntie, service en kwaliteit van diensten en producten verbeteren, van de gehele koffie branche. Van plantage tot jouw winkelconcept of coffeecorner.

Sociale impact 
Het CKC biedt mogelijkheden voor herintreders en dagbesteding, werkt samen met NouJij! met Ipse de Bruggen en Provemo, en Loes Op Zuid. We zetten koffie in om mensen weer betekenisvol werk te geven.

Dus de volgende keer dat je een kopje CKC-koffie in handen hebt,
onthoud dan dat het veel meer is dan alleen een warme drank.
Het is een symbool van verandering,
samenwerking en hoop voor een betere, duurzamere toekomst. Proost!